Irene Lapuente, física, ballarina i creadora de La Mandarina de Newton parla del projecte “Natura i Ciutat i els APS”.
En els darrers anys estem vivint una revolució educativa. Les noves tecnologies i el nou paradigma social fan que es promoguin més els aprenentatges en l’acció, per projectes o contextualitzats. Una de les noves tendències és l’Aprenentatge i Servei. Amb aquest tipus de proposta, l’alumnat pot lligar continguts curriculars amb la vida real d’una forma útil. D'altra banda, les metodologies de disseny ja han calat en l'educació i iniciatives com Natura i Ciutat volen utilitzar el pensament de disseny per ajudar a professors i alumnat a identificar mancances vinculades al món natural en el seu entorn proper i idear solucions que incloguin a la ciutadania i al patrimoni de la ciutat.
Aquest curs 2018-2019, sis professors de secundària estan col·laborant en la fase pilot de Natura i Ciutat. Quins reptes vinculats a la natura han identificat els seus alumnes? Quines propostes apareixen? Podrien els joves contribuir a millorar la nostra ciutat?