Presumpta infiltració de Mossos en assemblees docents
- El cas s'hauria detectat a l’Institut Pau Claris de Barcelona, on es preparaven les vagues educatives d’aquestes setmanes
- ERC, Junts, Comuns i la CUP i demanen compareixences de Parlon, Niubó i Trapero per aclarir si Interior envia agents a reunions de docents
Els sindicats docents han denunciat un presumpte cas d’infiltració dels Mossos d’Esquadra en una assemblea de professors celebrada a l’Institut Pau Claris de Barcelona, on es preparaven les vagues educatives d’aquestes setmanes. Els fets haurien tingut lloc quan una assistent va ser reconeguda per un membre sindical com a agent policial, després d’haver-la vista dies abans uniformada en una manifestació educativa.
Segons el relat dels docents presents, en ser interpel·lades, la noia i la seva acompanyant van respondre amb evasives i sense explicacions clares, tal com ha explicat la portaveu d’USTEC, Iolanda Segura. Els sindicats consideren que, si es confirma, es tractaria d’una vulneració del dret de reunió i d’associació.
“🔴 Els sindicats de docents denuncien un presumpte cas d’infiltració dels Mossos en una assemblea de professors on es preparaven les vagues educatives | @USTECSTEs @CGTCatalunya @radio4_rne pic.twitter.com/XQ1zkfnshN“
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) May 7, 2026
“🔴 Els sindicats de docents denuncien un presumpte cas d’infiltració dels Mossos en una assemblea de professors on es preparaven les vagues educatives | @USTECSTEs @CGTCatalunya @radio4_rne pic.twitter.com/XQ1zkfnshN“
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) May 7, 2026La secretària general de CGT Ensenyament, Laura Gené, ha qualificat els fets d’“atac directe a la llibertat sindical” i ha acusat el Govern de no voler negociar amb els sindicats convocants de la vaga mentre, segons ha dit, “envia la policia a escoltar”. Gené ha reclamat al PSC que s’assegui a negociar i escolti el col·lectiu educatiu.
Els Mossos defensen que actuen dins la llei
Els Mossos d’Esquadra han sortit al pas de les crítiques per la presumpta infiltració d’agents en assemblees de professorat amb un comunicat en què asseguren que duen a terme les seves funcions sempre d’acord amb la legislació vigent i dins les competències assignades. El cos policial remarca que totes les actuacions s’emmarquen en el respecte als drets fonamentals.
En el mateix text, tant la Direcció General de la Policia com el Departament d’Interior i Seguretat Pública expressen la voluntat plena de donar totes les explicacions necessàries als grups parlamentaris que les sol·licitin. Els Mossos també subratllen que treballen i treballaran per garantir el dret de reunió i manifestació, així com la resta de drets vinculats a aquest àmbit.
Pressió política
En l’àmbit parlamentari, ERC, Junts, Comuns i la CUP han demanat explicacions immediates al Govern. Esquerra Republicana i els Comuns han sol·licitat la compareixença de la consellera d’Interior, Núria Parlon, la d’Educació, Esther Niubó, i del director general dels Mossos, Josep Lluís Trapero. ERC també ha registrat preguntes parlamentàries per conèixer “l’abast i la proporcionalitat” de l’actuació policial.
La presidenta dels Comuns, Jéssica Albiach, ha advertit que, si es confirma, s’haurien “traspassat totes les línies vermelles”, mentre que el diputat de la CUP, Xavier Pellicer, ha exigit aclariments “de forma immediata”. Junts, per la seva banda, ha denunciat una “inexplicable acció” i també reclama la compareixença de Niubó. Ni el Govern ni els Mossos d’Esquadra han fet cap declaració pública.