Enlaces accesibilidad

Relleu empresarial, reemprenent el negoci

  • Coneixerem Reempresa, una iniciativa que facilita el traspàs de negocis a Catalunya. Gràcies a aquest projecte, dos germans que estaven a l’atur ara han pogut comprar bé de preu un petit negoci de maquinària que hauria tancat per jubilació.
  • L’art i la cultura ja no són només cosa de museu. Els centres comercials s’han convertit en un nou escenari per acollir tot tipus d’actes culturals. Això és l’artmàrqueting, a l’abast de tothom.
  • Entrevistarem als fundadors barcelonins d’una empresa de videojocs en xarxa que s’ha situat entre les més importants del sector a nivell mundial.

Per
Tinc una idea - 13/06/13

"Tinc una idea", el programa de TVE Catalunya que recull el testimoni de persones emprenedores, està dirigit per Miquel Peralta.

S’emet els dijous a les 20.30h. i els diumenges a les 13:00 hores per La 2

Relleu empresarial, reemprenent el negoci

El traspàs d’empreses entre propietaris és una manera de mantenir viu el negoci i donar l’oportunitat a una altra persona de sortir de l’atur. Per tal de donar impuls al teixit empresarial català i mantenir en vida empreses que funcionen, la CECOT de Terrassa ofereix el programa ‘Reempresa’. Es tracta d'una iniciativa que facilita el traspàs entre propietaris que volen cedir el testimoni de la seva empresa i emprenedors que els volen agafar el relleu i donar-li continuïtat al projecte.

En Josep Petit, que va participar amb ‘Reempresa’ per traspassar el seu negoci, ens explica la seva experiència: “Jo m'he jubilat i la por que tenia era que perdre els clients que tenia des de fa trenta anys. Jo el que volia era no deixar abandonats els clients que fins ara em compraven a mi. Jo patia molt. En aquest cas, volia que continuessin amb el negoci, i com és un bon negoci volia que el continuessin”.

A l’altra banda tenim els dos germans Cadenas que van agafar el relleu. Alberto Cadenas comenta que “Nosotros ya desde el día uno empezamos a tener clientes y empezamos a facturar y a servir. Esto te da un poquito más de confianza que si tienes que ir a un sitio no te conocen y sobre todo con el tema de la crisis pues las puertas están un poco más cerradas”.

Artmàrqueting, espectacles poc convencionals

Els temps canvien i les arts, la cultura i els espectacles s’adapten als nous gustos, però també als nous espais. Un concert de jazz i blues, un espectacle infantil o una obra de teatre poden trobar-se ara en alguns centres comercials. I és que la combinació del món de les arts, amb el dels negocis pot donar com a resultat allò que alguns ja anomenen artmàrqueting. Ofereix noves sortides professionals als artistes per fer front a la crisi del sector cultural.

En Pau Jordà, Gerent d’un centre comercial, explica que “Per què la gent t'ha de triar a tu i no a una altra? Què li dones de més a més? Valor afegit. Miri cada tarda de dilluns a dissabte a l'Espai Gironès un espectacle de música, teatre i dansa, una molt bona opció per venir a l'espai Gironès. I si després compra o no compra és decisió seva...”.

Videojocs en xarxa

L’increment d’usuaris a les xarxes socials ha obert un nou horitzó pel desenvolupament de videojocs. Horacio Martos y Andrés Bou han sabut treure profit del forat que hi ha al sector dels videojocs socials. Aquests dos barcelonins van crear l’empresa Social Point per impulsar nous jocs a la xarxa. Horacio Martos ens dóna les claus d’aquesta iniciativa.

I els nostres consells o TUI (Tinc Una Idea)

"Anem cap una ment flexible, àgil, capaç de canviar amb facilitat per adaptar-se a noves condicions" Xavier Guix, del llibre Jefes

"A tots ens agrada que ens expliquin contes" F. Ponti i L. Langa, del llibre Inteligencia creativa