Es una de las grandes óperas de Mozart. Lo que pocos saben es que Las Bodas de Fígaro fue escrita en secreto y le acarreó un disgusto a su autor. El Liceo de Barcelona presenta la producción del director teatral Lluis Pasqual.
- La puesta en escena se caracteriza por transcurrir en un universo en blanco y negro
- La representación también sirve para clausurar el año Shakespeare iniciado con "Otello"
Carles Mesa entrevista a Christina Scheppelmann, directora artística del Gran Teatre del Liceu de Barcelona desde 2014. La directora alemana afronta su segundo año en el cargo y desvela los secretos de la nueva temporada (26/11/15).
Volem saber què hi ha darrera la façana del Gran Teatre del Liceu. Per això, l’hem visitat al llarg de vàries jornades i hem recorregut sales i passadissos, orbint portes i, també, sobrevolant espais. Per primer cop un dron s’ha alçat a la sala principal i al llocs més bonics del teatre, com el vestíbul, l’escala principal i el saló dels miralls.
El Gran Teatre del Liceu és un ens viu en el que les visites als espais antics, els nous i els privats, com el Cercle del Liceu, s’entrecreuen als passadissos amb escolars que entren en contacte amb l’òpera per primer cop. Uns tècnics fan pòssible la funció de la nit i els mateixos o uns altres preparen el següent espectacle. Sense oblidar als qui donen forma a temporades futures i als qui tracten de quadrar els números.
Per tal que una òpera arribi a escena, les gestions començaran un parell d’anys abans, a vegades més. El primer és decidir quin títol se vol representar i amb quin repartiment. Després, en moments diferents, entren en acció tots els departaments del teatre. Un mes abans de l’estrena, aproximadament, els artistes comencen els assajos escènics, mentre el cor prepara les seves intervencions i l’orquestra ataca la partitura. Els equips tècnics i artístics tenen cura de la caracterització, ajusten el vestuari, montant els decorats a la planta menys cinc... i, en paral•lel, es succeeixen actuacions diverses.
A tot això ens acostem al documental, produït amb motiu del 15è aniversari de la reconstrucció del Liceu. Mentre, parlem amb personal de tots els departaments del teatre, i ens acostem a col•laboradors externs i a artistes com Béatrice Uria-Monzon, protagonista de Carmen, o el tenor Plácido Domingo, que, a punt de celebrar ens seus 50 anys d’actuacions al Liceu, intervé en una òpera i protagonitza un sopar de mecenatge.
Un programa de:
Soledad Gomis i Joan Albert Planell.
Producció:
Lluís Boix y Rafaela Álvarez
Duració: 54 minuts.
Cinc dies al Liceu: els secrets del gran teatre líric de Barcelona
- Seguim el recorregut d'una ópera fins a la representació
- Per primer cop un dron s’alça al llocs més emblemàtics del teatre
- Mira les imatges del rodatge del documental
- Estrena diumenge, 6 de setembre, a les 12h a La 2
- Descubrimos la vida que sucede tras el escenario y en los rincones privados
- Seguimos el largo camino de una ópera hasta su representación
- Por primera vez registramos imágenes con un dron dentro del Liceu
- Mira las imágenes del rodaje del documental
El cantant nord-americà James Taylor està de gira per Espanya. Ahir va estar al Liceu de Barcelona i hores abans d'actuar vam poder parlar amb ell.
Segons part Recital de la soprano Victòria dels Àngels al Gran Teatre del Liceu en el seu retorn a aquest escenari després de 25 anys de no actuar-hi.
Realització de Roger Justafré i coordinació de Montserrat Minobis
La primera part la trobareu a www.rtve.es/v/2951589
Primera part Recital de la soprano Victòria dels Àngels al Gran Teatre del Liceu en el seu retorn a aquest escenari després de 25 anys de no actuar-hi.
Realització de Roger Justafré i coordinació de Montserrat Minobis
La segona part la trobareu a www.rtve.es/v/2951606
Acaba de fer 90 anys, va pujar amb 9 per primer cop a un escenari i encara no ha baixat. Us parlem del cantautor francès Xal Aznavúr que aquest mes farà l'únic concert a Espanya de la seva actual gira. Abans ha rebut a un equip de l'informatiu a la seva residència del sud de França i ens ha explicat que cada dia fa una mica de natació, de gimnàstica, menja poc i escriu una canço nova per exercitar la ment. També ens ha dit per què continua cantant.
- Robert Carsen propone una dramaturgia que invita a fijarse en lo esencial
- Esta Valquiria dirigida musicalmente por Pons cuenta con grandes voces wagnerianas
L'Olga Viza entrevistarà en Joan Matabosch que des de l'1 de gener estrena el càrrec de director artístic del Teatro Real de Madrid després de deixar el Liceu.
Arranca la temporada del teatro del Liceu de Barcelona. Los compases de las operas de Verdi serán los primeros en sonar sobre un escenario con problemas. El Liceu pasa por una grave crisis económica que afronta sin director general
- Se desarrollará en meses sin actividad artística
- Para hacer frente al déficit y aumento del IVA
Los príncipes de Asturias han sido abucheados este jueves al asistir en el Liceo de Barcelona a la representación de la ópera 'L'elisir d'amore' de Gaetano Donizetti. Los abucheos, que se han mezclado también con los aplausos, se han producido a la entrada del teatro y ya dentro, en el palco. Los príncipes han llegado en su coche oficial escasos minutos antes de las ocho de la tarde y una gran multitud de curiosos y turistas esperaban a las puertas del teatro para verles. Cuando han salido del coche, algunos de estos curiosos les han aplaudido pero también se han escuchado abucheos y silbidos. Dentro se ha vuelto a producir la misma escena. Don Felipe y Doña Letizia se han levantado en al palco para saludar a los presentes cuando han comenzado los abucheos que los presentes han intentado tapar con aplausos. Parte del público se ha levantado, algunos en señal de respeto y otros para curiosear desde sus butacas, según informa Europa Press. En el palco con los príncipes estaba la delegada del Gobierno en Cataluña, Llanos de Luna, en los últimos días en el centro de la polémica por haber asistido a un homenaje de la División Azul. La oposición ha pedido su dimisión por estos hechos (31/05/2013)
Adela Subirana : "Dues pàgines al New York Times van ser decisives perquè les dones entréssim al Cercle del Liceu"
La romanza 'Una furtiva lacrima' del último montaje en el Liceu de 'L'elisir d'amore'.