El tren de Llevant podria ser una realitat l'any 2027
- L'executiu invertirà 30 milions d'euros per impulsar la construcció del tren
- Ara l'espai que ocupaven les vies s'ha transformat en una via verda
Entre l'any 1921 i el juny del 1977 un ferrocarril connectava els principals nuclis del llevant de Mallorca. Manacor, Sant Llorenç, Son Servera i Artà estaven units amb més de 30 kilòmetres de vies, però a finals de la dècada dels setanta el tren va deixar d'estar en marxa. Des d'aquell moment els veïnats dels municipis afectats han reclamat que el tren torni a funcionar i sembla que aquesta reivindicació històrica podria ser una realitat en uns anys.
De moment es farà una inversió de 30 milions d'euros
“S'ha fet l'anunci i creim que serà així, però ens trobam a un moment complicat amb les eleccions al mes de maig“
L'executiu invertirà 30 milions d'euros per impulsar el tren a partir de l'any que ve. Una fita que Armengol ha traslladat als batles dels municipis que recuperaran el ferrocarril. De fet, segons explica la batlessa de Son Servera, Natalia Troya, als micròfons de TVE: "La presidenta ens va dir ahir que l'any 2027 podrem pujar al tren de llevant des de l'estació d'Artà".
Els batles, satisfets
“La presidenta ens va dir ahir que l'any 2027 podrem pujar al tren de llevant des de l'estació d'Artà“
El batle d'Artà, Manolo Galán, està satisfet amb l'anunci, però explica que el més important és que es faci realitat com més aviat millor: "S'ha fet l'anunci i creim que serà així, però ens trobam a un moment complicat amb les eleccions al mes de maig"
El que també pensa que és una bona notícia és el batle de Sant Llorenç des Cardassar: "Jo crec que és una bona notícia sempre que es tengui un poc de coneixement i es pugui respectar la via verda que té els seus usuaris"
A més, la batlessa de Son Servera recorda que el camí ja està marcat: "Una vegada que hagi sortit del nucli urbà de Manacor tots els terrenys estan expropiats i és fer via i posar les màquines en marxa"."
Es mantindrà el mateix traçat ferroviari
“Volem que el ferrocarril sigui important no només de paraula i això són doblers“
En principi es mantindrà el mateix traçat ferroviari d'uns 30 kilòmetres i les estacions podrien recuperar la funció que tenien al segle XX. El portaveu de l'Associació Amics del Ferrocarril, Miquel Àngel Riera demana que "el ferrocarril sigui important no només de paraula i això són doblers" Una inversió milionària que milloraria la connectivitat entre els diferents municipis del llevant de Mallorca.