Enlaces accesibilidad
Urbanisme

L'obra de la reforma del Passeig Marítim de Palma, a punt de començar

  • Han començat el procés d’expropiació del local de la discoteca Social Club, el pont i la piscina
  • El nou bulevard tendra més espai per als vianants i estarà acabat l’estiu de 2024

Per
La piscina del Social Club, ubicada en domini públic, que serà expropiada
La piscina del Social Club, ubicada en domini públic, que serà expropiada

La primera línia de mar de Palma té els dies comptats. Una vegada adjudicat el concurs públic, l’obra de reforma del Passeig Marítim ha de començar abans de dia 17 de novembre.

El projecte, dissenyat per l’arquitecte eivissenc Elias Torres, i impulsat per l'Autoritat Portuària de les Balears, contempla guanyar espai per als vianants. Per això, desapareixeran el pont que uneix l’edifici Bahia Mediterráneo, que abans era un hotel i ara és un bloc d’habitatges, amb la piscina i el local d’oci nocturn, el Social Club, situats al bell mig del passeig Marítim.

En mig segle no ha canviat d’aspecte

L’edifici més antic del Passeig Marítim es va construir als anys 30 quan encara ni tan sols hi havia passeig. Palma està sobre un penya-segat i l’accés a la mar era complicat. El primer passeig es va inaugurar als anys 50 impulsat per l’enginyer que ara li dona nom, Gabriel Roca.

Durant els anys següents, es va desenvolupar la indústria del motor i els cotxes en circulació van anar augmentant. Durant la dècada dels setanta, es va tornar a guanyar terreny a la mar i es van fer més carrils per als vehicles. D’aleshores ençà, no s’ha tocat l’entramat.

Més arbres i més espai per als vianants

Ara d’alguna manera es farà el recorregut contrari. El nou Passeig Marítim reduirà els carrils a dos per sentit, dels tres o quatre, segons el tram, que hi ha actualment.

És l'obra més important que afronta Palma des del Parc de la Mar

El cap d’infraestructures i projectes de l’Autoritat Portuària, Antoni Ginard, diu que no disminuirà la circulació, però que cal revertir la tendència “ara predominaran els espais públics per als vianants i els vehicles sostenibles, com les bicicletes i els patinets en detriment el vehicle”. Ginard pensa que és l’obra més important que afronta Palma des de la construcció del Parc de la Mar i afegeix que “des de l’any 70 fins ara hi ha hagut una certa degradació i necessita un canvi significatiu”.