Enlaces accesibilidad

Reducció de trens a Mallorca per Cap d'Any

  • Els usuaris alerten que la manca de transport públic nocturn aquest pròxim cap de setmana suposarà un perill a les carreteres
  • "No podem acceptar que aquest dia tenguem un servei tan raquític", ha sentenciat Guillem Ramis, des de l'Associació d'Usuaris del Tren

Por
Les freqüències nocturnes s'eliminaran la nit del 31 de desembre
Les freqüències nocturnes s'eliminaran la nit del 31 de desembre

Al cap de setmana de Cap d'Any es reduiran les freqüències de tren a Mallorca. Línies com la d'Inca-Palma, que passarà de 33 trens diaris dissabtes, diumenges i festius a només 8 trens el pròxim cap de setmana, s'han vist dràsticament afectades. Els darrers trens de dia 31 de desembre partiran de l'Estació Intermodal en direcció a Inca a les 19.40, a Sa Pobla a les 18.40 i a Manacor a les 20.10, eliminant les freqüències nocturnes.

Inseguritat viària

Els usuaris afirmen que el transport públic és una "necessitat" i demanen que s'augmenti la plantilla de maquinistes en les dates assenyalades. No toleren un servei "raquític" que, alerten, pot suposar un augment de la "inseguretat" i "problemes" a les carreteres la matinada de Cap d'Any.

La gent ha de poder confiar en el transport públic: cada cotxe que afegim a les carreteres és un perill

"Els festius requereixen més seguretat del normal a les carreteres. Entenem que els horaris es redueixen de forma dràstica per un tema de conciliació laboral, tothom té dret a tenir festes, però els serveis essencials, com també ho són els hospitals, no es poden anul·lar. La gent ha de poder confiar en el transport públic, no cercar-se la vida per tornar de festa: això genera inseguretat i dificultats a les carreteres. Necessitam augmentar els usuaris del transport públic, induir a què la gent l'empri", ha afirmat Guillem Ramis, membre de l'Associació d'Usuaris del Tren.

Pagues extres i més maquinistes

Els usuaris del tren suggereixen més freqüències i pagues extres per als maquinistes amb tal de cobrir el servei i assegurar una bona seguretat viària. "Cada cotxe que afegim a les carreteres és un perill", sentencia Ramis.