Amb l’arribada del mes de setembre s’acostuma a posar el punt i final a les vacances, donar el tret de sortida al curs escolar i, en molts casos també, al curs empresarial. És el moment en que les companyies afronten el nou any, realitzen reestructuracions en la seva plantilla i substitueixen o creen nous llocs de treball. La conseqüència de tot plegat la trobem en els portals web d’ofertes de treball on, després de la sequera estival de juliol i agost, tornem a veure-hi activitat.
És per a això que són molts els qui aprofiten per posar al dia el seu currículum i fer-lo el més atractiu possible.
La utilització de certs conceptes com ara tenaç, resolutiu, amant de la veritat, etc.. a l’hora de definir-nos, diuen els experts, lluny de fer-nos més atractius pot provocar el rebuig dels reclutadors. Guillem Recolons, expert en marca personal i responsable del portal soymimarca.com.
Una tendència, la d’utilitzar aquests tòpics, que s’està estenent cada vegada més.
De fet, aquesta pràctica, que busca ser un element diferenciador i fer més atractiva la nostra biografia professional, acaba homogeneïtzant, asseguren els entesos, el nostre currículum.