Quins pares no signarien on calgués perquè els seus fills fossin estudiosos, disciplinats i portessin a casa unes notes excel·lents? Quants progenitors no voldrien que fossin superdotats?
Doncs si vostès també pensen que ser superdotat vol dir necessariament això s’equivoquen de ple.
Manca d’atenció a classe, molestar als companys, fer mala lletra o tenir un rendiment acadèmic baix acostuma a ser el que detallen els informes escolars que reben els pares d’aquests nens.
I és que sovint la rapidesa i la facilitat amb que aprenen fa que s’avorreixin a classe i no se sentin motivats.
Tot plegat fa que el 70% dels alumnes superdotats tinguin un rendiment acadèmic baix i que el percentatge de fracàs escolar en aquest col·lectiu arribi al 50%.
A Catalunya s’estima que entre el 5 i el 10% de la població escolaritzada té altes capacitats. I d’aquest percentatge es calcula que hi ha entre 20.000 i 50.000 nens superdotats, és a dir, el que representa entre el 2 i el 5% dels infants. Detectar les altes capacitats intel·lectuals dels més petits, asseguren els experts, és un dels problemes amb que encara, a dia d’avui, es troben les famílies.