L’anunci de SEAT de fabricar 500.000 cotxes elèctrics a Martorell a partir del 2025 ha posat el cotxe elèctric al radar de tothom . El director de la marca va demanar un pla d’impuls del govern espanyol i la comissió europea, que s’ha traduït en una sèrie de subvencions al cotxe elèctric. La mesura, a simple vista, sembla estar en línia amb l’objectiu de reducció de gasos contaminants que s’ha marcat Europa abans del 2030, però quan la mires més a prop, sorgeixen els dubtes. Les dificultats per reciclar les bateries de liti, un mineral finit i escàs, o la petjada ecològica en la mera fabricació dels cotxes o el subministrament d’electricitat ens fa preguntar-nos si estem pensant en la línia correcta o si el cotxe elèctric és una forma més de green washing, de donar aparença de sostenibilitat a coses que no ho son tant, una pràctica molt en boga ara, Després del col·lapse.
-Guillaume Fouché, Director de negocis a Bloomberg New Energy Finance.
-Alex Barredo, periodista especialitzat en tecnologia.
-Francisco Llorente, economista.
-Paula Bartolomé, directora de Comunicació a Citroën.