El Parlament dedicarà un ple monogràfic a debatre la situació del transport ferroviari a Catalunya. L'últim d'aquestes característiques es va fer l'any 2007
El Parlament debatrà extensament sobre Rodalies en 10 dies. Els usuaris s'organitzen per no perdre la feina ni deixar-se mitja vida a les catenàries, amuntegats a les estacions, a peu per les vies, o en corredisses als intercanviadors, perquè mai se sap a quina hora surt el tren ni quan arribes a destí. I les plataformes ciutadanes que han proliferat en diverses línies criden a la mobilització unitària, dissabte vinent, en defensa d'un servei digne.
El darrer debat sobre la xarxa ferroviària a la Cambra va ser el 2007. El president, José Montilla, donava compte del desastre per les obres de l'AVE que no només arribaven amb retard a Barcelona sinó amb esvorancs al Gornal i caos amb aturades del servei. I el president, Pere Aragonès, en va ajornar un d'específic fa un any i mig, just quan Esquerra va acordar amb el PSOE el traspàs de Rodalies a la Generalitat, que ara flueix, amb el mal funcionament, com un dels reptes més difícils del mandat del president Salvador Illa.
En absència de pressupostos, a Catalunya i a Madrid, sense suplements de crèdit validats, i sense consens per un pacte d'Estat en defensa i seguretat. La consigna és que Espanya ha de gastar més, un 2% del PIB abans del 2029, sense aclarir ni com ni quan a l'espera del Consell Europeu de la setmana vinent. Analitzem l'escenari amb el president del grup del PSC al Parlament, Ferran Pedret.