Avui, la Marta Pontnou reflexiona sobre les noves formes de masclisme que es presenten a través de les xarxes socials, centrant-se en el fenomen de la «fundie baby voice». Aquesta tendència, que es manifesta en dones influencers que utilitzen un to de veu suau i infantil mentre realitzen tasques domèstiques, és una estratègia per vendre una imatge de submissió i docilitat. Pontnou critica aquest comportament, que perpetua rols de gènere tradicionals on les dones són reduïdes a figures submises i silencioses, agradant a un públic masculí. Aquesta estètica, patrocinada per marques, disfressa la càrrega domèstica com una pràctica de desig, en comptes de desafiar-la. Segons Pontnou, aquest tipus de contingut pot influir negativament en les joves, creant una falsa idealització de la vida familiar tradicional i fent que es mantinguin allunyades de les oportunitats personals i professionals. La seva anàlisi és una crida a la consciència col·lectiva per identificar i rebutjar aquestes dinàmiques masclistes.
L'Entrellat
Marta Pontnou explica el fenomen de la 'Fundie Baby Voice'
25/11/2024
14:08