Els experts ens ajuden a fer un bon acompanyament digital de forma crítica i segura, i a mantenir l'equilibri proposant experiències positives sense pantalles
Els experts ens demanen que fem un ús saludable dels nostres dispositius per cuidar la nostra salut digital i actuar, sobretot, com a model pels nostres fills i filles. Trobar l'equilibri saludable entre el consum de pantalles (tauletes, ordinadors, mòbils...) i les experiències positives sense elles és un dels grans reptes de l'educació. La Societat Catalana de Pediatria ha publicat un document amb consideracions i recomanacions en relació amb la salut digital dels infants i adolescents que ens poden ajudar. Els pediatres Pepe Serrano i Ramon Capdevila ens recorden algunes, i analitzen, per franja d'edat, dels 0 als 16 anys, quant de temps és recomanable que facin servir els dispostius electrònics. I, a més, repasem amb aquests especialistes quines aplicacions ens poden ajudar a controlar-ne l'ús i a saber si els continguts que veuen són adequats per a la seva edat. Recordem que és molt important respectar el temps d’activitats de la vida diària com ara dormir, fer exercici, relacionar-se amb amics i familiars, jugar i experimentar, fer activitats a l’aire lliure...
Després ens ha visitat la periodista Montserrat Rigall, experta en Intel·ligència Artificial, per sorprendre'ns amb els últims enginys que els alumnes ja estan adaptant per poder copiar als exàmens o escapolir-se de fer algun treball. A la conversa s'hi ha sumat Laura Pinyol, vicepresidenta del Consell de l'Audiovisual de Catalunya i presidenta de la Plataforma per a l'educació mediàtica