Els adults hem de ser els primers en deixar de posar etiquetes als infants i, quan creixen, hem de treballar per evitar les situacions d'assetjament escolar
Comencem el programa rebent la il·lustradora Lucía Serrano, autora del llibre infantil "Fora etiquetes!" (Beascoa), on intenta transmetre el significat de la paraula "etiqueta" als nens i les nenes a partir de 4 anys. Necessitem les paraules per descriure el que veiem, el que sentim i el que imaginem, però també poden encasellar-nos. Si plores, ets ploranera? Si t'emociones, ets intens? Si un dia deixes l'habitació desendreçada, sempre ets un desendreçat? Com ens ha dit la Lucía, que també és mare de tres, hem d'anar en compte de no posar a les persones a dins de calaixos perquè al final deixem de veure com són de veritat. Després hem seguit parlant de les conseqüències que poden tenir aquestes etiquetes que ens tapen quan anem creixent. La psicòloga Claudia Tecglen estrena secció parlant de l'assetjament escolar, posant especial atenció a les persones amb discapacitat, que sovint són una part de la població molt vulnerable. A "Una altra mirada" ens ha donat consells i estratègies per gestionar aquests tipus d'abusos i, sobretot, per prevenir-los. I hem acabat conversant amb el mestre Miguel Ángel Barbero, Director dels graus d'Educació de la Universitat Abat Oliba CEU i psicopedagog. Barbero ens ha posat al dia dels nous protocols que hi ha per a la prevenció i el tractament de les situacions d'assetjament a les escoles.