Laura Pinyol, del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, parla sobre com les famílies i els docents poden acompanyar als infants i adolescents en aquest àmbit
La periodista de RTVE Montserrat Rigall, especialista en Intel·ligència Artificial, ens posa al dia dels darrers usos que li estan donant els alumnes a tots els enginys que incorporen la intel·ligència artificial; especialment, els que estan basats en l'aprenentatge profund i els llenguatges més avançats. Sí, estem parlant, per exemple, del xat GPT. Ara mateix, ja estan a la venda unes ulleres intel·ligents que alguns nois i noies ja volen que els hi comprin els pares per poder copiar durant els examens. Són alguns dels nous reptes que ens presenta la tecnologia amb la qual convivim. Els experts en subratllen els beneficis, tot advertint que també hem de potenciar el pensament crític i lluitar contra la desinformació. Aquest és l'objectiu, per exemple, de la jornada gratuïta que es portarà a terme el dijous a Barcelona, organitzat pel Consell Audiovisual de Catalunya (CAC). La seva vicepresidenta, i presidenta de la Plataforma per a l'educació mediàtica (PEM), Laura Pinyol, ens ha explicat per què cal que mares i pares facin un bon acompanyament a l'entorn digital als seus fills/es, i ens ha parlat dels materials per a les famílies i els docents que hi ha el web del programa "Educat", que impulsa el PEM.