Millor aspirar a ser suficientment bona que no a voler ser perfecta? En parlem amb els experts
Ha començat un nou curs i, de nou, famílies i educadors ens preguntem si tenim la millor escola per als nostres fills i alumnes. Com hauria de ser aquest model d'escola que desitjaríem? En parlem amb Gregorio Luri, mestre, filòsof i un estudiós del món de l'educació, que acaba de publicar el llibre "Prohibido repetir" (Rosamerón). A ell li sembla que potser estem ensucrant-la massa. De fet, a l'entrevista Luri es queixa de que a tot li posem massa sucre, que tot s'està tornant massa emotiu i diu que, està bé que els nanos vagin al col·legi contents, però que el que de veritat hauríem de voler és que surtin havent après alguna cosa. Demana que confiem més en la utilitat de l'escola perquè així també respectarem més als seus alumnes.
També ens ha ofert bones reflexiones i ens ha provocat un canvi de mirada la Claudia Tecglen, avui psicòloga, consultora i mentora. Treballa per aconseguir la inclusió de les persones que conviuen amb alguna discapacitat. Acompanya a infants i a les seves famílies pe aprendre a superar els reptes i els obstacles. Ella els coneix molt bé perquè va néixer amb una paràlisi cerebral i als seus pares els metges els van dir que la nena viuria en un estat vegetatiu permanent. La seva família va lluitar per oferir-li un futur millor.