Quines àrees del cervell s'activen quan els infants aprenen a escriure amb lletra lligada? Com poden ser resilients? I els adults, sabem dir hola a la calma?
Amb l'ajuda de la doctora en neurociència cognitiva Beatriz Fagundo entrem en el cervell infantil per conèixer com aprèn i conversem sobre alguns dels debats que hi ha oberts ara. Per exemple, convé ensenyar la lletra lligada als nostres infants quan estan aprenent a escriure? Quines àrees del cervell es posen en marxa llavors? Són diferents a les que s'activen quan escrivim amb l'ordinador? Com els afecta això als nostres infants i adolescents? I, és clar, què passa en el seu cervell quan estan diverses hores davant d'una pantalla? Per què el cervell necessita fer un reset cada dia? De tot plegat conversem amb aquesta experta. Després ens ha visitat l'educadora emocional Cristina Gutiérrez, que en els seu "Paraules de nen", i de la mà de la Valèria, de 9 anys, descobrim com dir-li hola a la calma. I acabem xerrant amb la psicòloga Claudia Tecglen que un cop al mes ens ofereix "Una altra mirada". En aquesta ocasió, per parlar-nos de la resiliència familiar. Com podem potenciar-la?