La prescripció cultural és bàsica i nosaltres la fem amb l'editora i viatgera Maria Dolors Sàrries. Comencem parlant de la desconeguda relació entre Joan Miró i Henri Matisse que es pot veure a la Fundació Joan Miró de Barcelona. L'exposició titulada Més enllà de les imatges es pot visitar fins el 9 de febrer de 2025. Una mostra que ens ajuda a qüestionar molts clixés existents dels dos artistes. Pertanyen a dues generacions diferents i dos entorns artístics diferents però es varen estimular de manera recíproca. Un diàleg inèdit entre els creador català i el francès a través d'una extraordinària selecció d'obres. El desafiament, que acaba amb bona nota, era mostrar obres que no s'assemblen però que donen sensació que es comuniquen. Una influència inversa de l'artista jove sobre el més gran. S'arriba al final del recorregut amb una sobredosis d'energia, color, bellesa, vigor i optimisme
Amb Maria Dolors Sàrries parlem de la rehabilitació de la Biblioteca Pompidou a París, que tancaran les seves portes el 2025 per a sotmetre's a tasques de remodelació. I qui comanda tot aquest canvi és Luis Cercos, cap de projectes de la Biblioteca del Pompidou. Un emblemàtic edifici que és més que el Museu d'Art Contemporani més important d'Europa, un disseny industrial projectat amb tuberies, escales mecàniques i elements estructurals al descobert que amaguen una de les biblioteques més importants de França.
Cada racó de la biblioteca està pensada i té un motiu de ser. L'exterior és un espai en constant evolució que es pot desmuntar i ampliar com si es tractés d'un Lego. I a l'interior cada forma, cada objecte i cada color tenen un significat. El procés de manteniment i renovació el dirigirà la mexicana Frida Escobedo, un engranatge que uneix la França del passat i la del futur. A banda de ser gratuïta la biblioteca també es refugi de molts immigrants que reben classes de formació a l'atelier, es tracta de democratitzar la cultura perquè l'unica manera d'alliberar un poble és mitjançant l'accés a la cultura sense cap tipus de barrera.
Acabem el recorregut de prescripció cultural recomanant l'exposició de Caillebotte al Museu d'Orsay de París. I recordant que va ser pintor, mecenes i un gran col·leccionista. Sota el títol de Pintar els Homes descobrim el pintor francès i la seva passió per explorar la masculinitat en el s.XIX. Una exposició amb motiu dels 130 aniversari de la mort de l'artista. Hereu d'una fortuna familiar, es va poder dedicar plenament a l'art, va finançar moltes exposicions permetent al món conèixer a artistes renegats com Renoir o Monet. Gustave Caillebotte va començar sent realista fins que va conèixer als impressionistes i es va enamorar del llenguatge pictòric de llum i de color. La fotografia va influenciar la seva obra, com ho faria en la del seu amic Degàs.