INTERVENEN Josep Casado, Ajuntament de Tarragona Cinta Galiana, Plataforma per un Tren Digna
ARXIU Reportatge Terres de l’Ebre
CONTINGUT El servei de RENFE amb una gran freqüència, presenta avaries que provoquen el malestar dels usuaris. Molts s’han organitzat amb plataformesque reivindiquen una gestió eficaç. La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre és un moviment ciutadàque reclama la millora dels serveis ferroviaris del Baix Ebre-Montsià i delaRibera d'Ebre. El 24 de març de 2013 va realitzar un primer acte reinvindicatiu a l'Aldea i el 30 de març, el 6 d'abril i l'11 de maig de 2014actes "No paguem" en protesta pels elevats preus del servei. El 12 denovembre de 2016 fruit de les seues reivindicacions va aconseguir l'aturadade l'Euromed a l'estació de l'Aldea, tot i que de manera provisional.
El tren va dinamitzar el teixit industrial de Catalunya. La reproducció delaprimera locomotora que va inaugurar el trajecte Barcelona - Mataró estàconservada en el Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú. El cantautor Pere Tàpies parla de l’esforç que va suposar la comunicacióferroviària fins a Barcelona. REcordem el carrilet de la Cava. Lo Passador va comunicar Sant Jaume d’Enveja i Deltebre.
Bibiana Porres, ex regidora de Sant Jaume, descrivia l’acontejament que va suposar la inauguració. Quan els passos de barca estaven aturats, a les nits, per motius de manteniment o per seguretat a causa de tempestes o fort vent de mestral, s'havia de fer unavolta per carretera de més de 30 km. passant per Amposta. El darrer pas de barcaen funcionament al delta de l'Ebre fou el pas de Garriga, que va tancar tan aviat es va inaugurar el pont.