Repassem les alternatives a Nissan després de la retirada del fabricant xinès, Great Wall Motors, del procés de reindustrialització.
La renúncia de GWM obliga a posar en marxa l'anomenat pla B, és a dir, les altres opcions que hi ha damunt la taula de reindustrialització, que a banda de la reunió prevista divendres, aquesta tarda n'ha fet una altra d'urgència per videoconferència. És el missatge de tranquil·litat que ha volgut llençar el conseller de treball i empresa, Roger Torrent, davant el neguit de la plantilla.
Ara el hub d'unes deu empreses d'electromobilitat liderat per QEV Technologies passa a ser l'opció capdavantera per instal·lar-se a la planta de Nissan, com ha confirmat Miguel Angel Boiza, de CCOO. Aquests projectes passen pels oferiments, en aquest cas de l'àmbit logístic, de Merlín Properties o la immobiliària Goodman.
La retirada del procés de reindustrialització de la xinesa Great Wall Motors arriba a només dos dies que la planta de Nissan fabriqui l'últim vehicle i a 15 del tancament definitiu. Els treballadors aturaran la producció demà a les vuit del matí per informar a la plantilla en assemblea.
La poca capacitat de la planta és l'argument del gegant xinès, que hi diu que no pot produir aquí l'objectiu de 300 mil vehicles l'any, i ni l'augment de les ajudes públiques ni la rebaixa del lloguer dels terrenys han convençut Great Wall Motors | CLIMENT SABATER