Serveis informatius Ràdio 4   Quatre autopistes catalanes deixen de ser de peatge 18/08/2021 01:32

A partir de l'1 de setembre serà gratuït circular per l'AP7 fins a la Jonquera, per l'AP2 fins a Saragossa, per la C32 a Maresme i la C33 entre Barcelona i Granollers.

El 31 d'agost s'acaben els peatges de quatre autopistes catalanes.  A partir de l'1 de setembre serà gratuït circular per l'AP7 fins a la Jonquera, per l'AP2 fins a Saragossa, per la C32 a Maresme i la C33 entre Barcelona i Granollers.

Les autopistes que seran de lliure circulació a partir de l'1 de setembre són l'AP7 de Vila-seca a la Jonquera, l'AP2 del Vendrell a Saragossa, la C33 entre Barcelona i Granollers i la C32 al Maresme. En total, més de 400 quilòmetres d'autopista.

340 acomiadaments a Abertis

La finalització de la concessió al grup Abertis té una conseqüència directa sobre l'ocupació ja que l'empresa preveu aplicar un ERO que afecta 340 treballadors vinculats a aquestes barreres. La plantilla ha votat aquest dimecres l'última proposta d'Abertis.

La proposta consisteix en una indemnització mínima de 45.000 euros pels treballadors amb menys antiguitat, una de linial per als de més de 12 anys, assegurança mèdica d'un any i dret preferent de contractació al grup Abertis fins al 2024. Si bé la proposta no té un preacord sindical sí que incorpora propostes de la part social segons explica Ivan Orpella, de CCOO. 

L'ERO afecta 340 treballadors, bàsicament personal de peatges, que seran acomiadats per l'acabament de la concessió a quatre autopistes el 31 d'agost. Uns 240 empleats mantindran el lloc de feina i faran el manteniment de les vies i seran subrogats a l'empresa adjudicatària d'aquest servei.

Nou sistema de pagament el 2024

Un manteniment que, un cop acabades les concessions, assumiran les administracions propietàries, però per poc temps, ja que el Govern espanyol prepara un nou sistema de pagament que entraria en vigor el 2024 i que s'establiria en funció de la distància recorreguda.

La Generalitat en canvi no hi està d'acord i prefereix la vinyeta, una espècie de tarifa plana per circular per tota la xarxa, però per instaurar-ho cal el traspàs de les vies de l'Estat, segons ha exposat aques mateix cap de setmana el vicepresident Jordi Puigneró.
 

Serveis informatius Ràdio 4
Más opciones