El nou text contempla un reforç de l'atenció telefònica i noves alternatives per a aquelles persones que no puguin assistir presencialment a les oficines dels bancs.
Les tres associacions bancàries més destacades del país han signat aquest matí l'actualització del protocol per al foment de la inclusió financera, que inclou mesures per millorar l'atenció sobretot de les persones grans i amb discapacitat.
El nou text contempla un reforç de l'atenció telefònica i noves alternatives per a aquelles persones que no puguin assistir presencialment a les oficines dels bancs.
Una altra de les mesures destacades és ampliar els horaris de finestreta, com a mínim de nou del matí a dues de la tarda. Aquesta era una de les queixes principals, que aquest horari era massa curt i amb el nou protocol canvia. A més, els bancs hauran d'incloure un canal priotari per atendre les persones més grans de 65 anys i les persones amb discapacitat.
Hi han participat el governador del Banc d'Espanya, Pablo Hernández de Coos, i la vicepresidenta primera, Nadia Calviño.
L'Observatori de la Inclusió Financera farà un seguiment de l'aplicació del nou protocol i elaborarà un informe semestral de com evoluciona la seva aplicació | Àlex Cabrera