Els primers contactes per fer arribar l'automobilística xinesa Chery a Catalunya van arrencar fa pràcticament 14 anys amb el tripartit.
Ja el president català José Montilla hi contacta el 2010. Més tard, el 2019, és el president de la patronal catalana de l'automoció Fecavem, Jaume Roura, qui inicia les trobades a la Xina amb directius de Chery, procés que ha culminat ara.
Chery neix el 1997, amb tot el capital públic. Ara ja és un dels principals fabricants xinesos, i el primer exportador amb un milió d'unitats l'any passat.
Inicialment, buscaven a Catalunya terrenys per construir una planta nova i fabricar tot el vehicle. De moment a l'antiga planta de Nissan, la idea és de moment ensamblar el cotxe amb peces procedents de la Xina, com explica el president de Clúster de la Indústria de l'Automoció de Catalunya, Josep Nadal.
La previsió és que a finals d'any Chery comenci a ensamblar a la Zona Franca el model elèctric Omoda E5, el que donarà feina a uns 600 dels antics treballadors de Nissan. Aquesta marca, Omoda, ja es pot comprar actualment a concessionaris catalans | INFORMA: Climent Sabater