Les obres del nou tram tindran una durada de menys de dos anys i s'espera que el tramvia pugui circular des del Besòs fins a Verdaguer el gener de 2024.
Les diferents administracions i moviments veïnals implicades en la connexió del tramvia per la Diagonal han celebrat avui l'inici d'obres pel que fa al tram Glòries - Verdaguer. Això suposa 1,8 quilòmetres de recorregut, però encara no han concertat pel que fa al tram pendent, entre Verdaguer i Francesc Macià.
Les administracions han definit com a històric i llargament esperat l'inici de les obres. Tenen com a objectiu final la connexió entre el Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal. Les obres permetran arribar des de la plaça de les Glòries al passeig de Sant Joan en solament set minuts.
La nova connectivitat suposarà reduir la circulació diària de 12.000 vehicles al llarg de l'avinguda, segons l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que indica que amb les obres "guanya el sentit comú". Per la seva part, Pere Aragonès considera que el nou tramvia redueix també les desigualtats al territori i avança els reptes de futur en transport públic.
Les obres tindran un cost de 108 milions d'euros aportats gairebé a parts iguals entre l'ATM i l'ajuntament de Barcelona. El nou tramvia circularà sense catenària i la reurbanització de l'espai permetrà augmentar les voreres. El tramvia circularà pels laterals entre Glòries i Marina i en el tram central mar en el tram Marina-Verdaguer | Maite Boada