Dins del període de rebaixes, comencen també les devolucions d'aquells productes rebuts, però que no encaixen amb els gustos personals.
En tots dos casos, comprats abans de rebaixes o en aquest període, els drets del consumidor són els mateixos.
Després de les compres per Nadal i de la nit de Reis, és habitual trobar-se amb regals de talles equivocades o que no acaben d'agradar. Unes sabates petites, un jersei més gran o uns mitjons d'un color equivocat són productes que es podrien canviar per un model diferent o, inclús, per un altre producte.
Les condicions de devolució no canvien, són iguals durant tot l'any, qualsevol consumidor té dret a la devolució d'un article. Així i tot, hi ha variacions si la compra es fa a una botiga física o digital. La diferència està en el moment en el qual tenim el producte a les nostres mans. Albert Melià és el Subdirector de Disciplina de Mercat de l'Agència Catalana del Consum: "quan fem una compra digital, la normativa obliga a acceptar una devolució sense cap mena de justificació després dels quinze dies de la compra".
Les devolucions a botigues físiques només s'accepten si el producte presenta un defecte i sempre s'ha de presentar el tiquet de compra. Aquest criteri no s'aplica a articles com bitllets d'avió o entrades de concerts on la devolució de l'import s'efectua únicament per causes de força major com la impossibilitat de viatjar decretada per les autoritats | Oriol Server