Les denúncies per l'incompliment de la llei de contenció de les rendes del lloguer també han irromput amb força entre les queixes que ha rebut l'ACC.
Les reclamacions pel preu a la factura de la llum i les denúncies per l'incompliment de la llei de contenció de les rendes del lloguer han irromput amb força entre les queixes que ha rebut l'Agència Catalana del Consum el 2021.
En concret, s'han doblat les reclamacions per serveis com l'electricitat i el gas, i han passat de representar el 9 % al 17 €. Un volum que enguany creixerà més, segons la subdirectora de l'agència, Marta Rovira.
Pel que fa a la llei de preus del lloguer, per primer cop entra entre les reclamacions dels catalans a Consum, tot i que el fet que el Constitucional acabi de deixar sense efecte la norma, farà que les més de 400 denúncies interposades a immobiliàries quedin en un no res, segons el director de l'Agència, Francesc Sutries.
El 2021, l'organisme ha imposat 470 sancions, un 16 % més, per valor de 3.300.000 euros, un 11 % menys. Les companyies més reclamades van ser per aquest ordre, Orange, Vodafone, Endesa i Vueling | Climent Sabater