El govern de Jaume Collboni planteja ara iniciar les obres des de Verdaguer fins a Passeig de Gràcia i deixar per una segona fase el tram fins a Francesc Macià
Un cop en marxa el tramvia fins a Verdaguer amb un 40% més de passatge, continua la guerra política sobre la connexió definitiva. L'alcalde Jaume Collboni sempre ho ha condicionat a comptar amb pressupostos a l'Ajuntament i la Generalitat perquè es tracta d'una obra que val més de 200 milions d'euros. El tinent d'alcalde d'economia, Jordi Valls, ja ha dit obertament als veïns en un Consell de Barri que potser acaben fent l'obra per trams.
La primera tinenta d'alcalde, Laia Bonet, ha assegurat que l'enllaç en realitat són tres obres: la reforma urbanística del tram Verdaguer-Passeig de Gràcia, l'ampliació del col·lector entre Verdaguer i Via Augusta, i la ferroviària pròpiament dita.
Des dels Comuns, Janet Sanz creu que no cal un acord pressupostari per tirar endavant la connexió, ja que hi ha prou majoria per aconseguir els diners a través d'una modificació de crèdit. El projecte executiu estarà enllestit, assegura Bonet, a principis del 2025 | INFORMA: Maite Boada