La meitat dels vehicles que reparteixen mercaderies a Barcelona aparquen en doble fila segons un informe del RACC
La meitat del mig milió de vehicles que cada dia reparteixen mercaderies a la ciutat de Barcelona aparquen en doble fila, segons un informe del RACC.
La reducció els últims anys del 30 per cent de les places de càrrega i descàrrega a la ciutat hi ha tingut molt a veure. Aquests 500 mil vehicles suposen el 20 per cent del transit de Barcelona, i el 40 per cent de les emissions derivades de la circulació.
Uns repartiments de mercaderies que es concreten en hora punta amb vehicles que habitualment van mig buits, i que, per falta de lloc on estacionar, amb un 30 per cent menys de places de càrrega i descarrega des de 2009, ho acaben de fent en doble fila segons el director de mobilitat del RACC, Cristian Bardají.
Per reduir la indisciplina dels transportistes, el RACC proposa dedicar a descàrrega places verdes o blaves, implantar-la descàrrega exprés de cinc minuts, també la nocturna i potenciar la distribució a través de micra plataformes, magatzems on es concentren les mercaderies d'un barri per distribuir-les en vehicles d'emissions zero com tricicles o bicicletes.