L'acord de la xinesa Chery per implantar-se a Barcelona culmina gairebé tres anys de camí plens de reivindicacions, i lluites dels treballadors de l'antiga planta de Nissan.
El president de la Generalitat, Quim Torra, anunciava el 28 de maig de 2020 l'adeu de la japonesa Nissan de Barcelona, deixant més de 25.000 treballadors directes i indirectes sense feina. Després de molts mesos d'incerteses la multinacional confirmava els rumors i començava així una llarga lluita pels treballadors.
Després de nombrosos intents - sense èxit i de projectes frustrats, el 16 de desembre de 2021 el gran gruix de treballadors acudien a la factoria per construir el darrer model de la marca japonesa a Catalunya. Un últim dia que es va convertir en el primer d'un llarg procés de negociacions: prop de 1.400 treballadors reclamaven una alternativa laboral.
L'arribada de l'empresa Silence va aconseguir absorbir un 10% de la plantilla. No va ser fins que el 2023 va aterrar el hub d'electromobilitat liderat per QEV tecnologies que va aconseguir absorbir a la major part de la plantilla. Ara, l'arribada de Chery suposa per a molts treballadors la fi d'un llarg periple | INFORMA: Lorena Hens