Serveis informatius Ràdio 4   La Llei Rider transforma el model laboral de les grans plataformes 09/08/2021 01:20

Deliveroo deixa d'operar a Espanya, Glovo opta per un model mixt entre assalariats i autònoms, Ubereats aposta per les subcontractes

L'entrada en vigor el 12 d'agost de la coneguda com a Llei Rider ha modificat el model laboral de les grans plataformes de repartiment, que les últimes setmanes han accelerat la seva transformació per donar compliment a una normativa que exigeix que els repartidors siguin assalariats i no autònoms.

El més afectat pel canvi normatiu ha sigut Deliveroo, que ha anunciat que deixa d'operar a Espanya. Per la llei Rider, i per la forta competència de Glovo i Ubereats. Precisament Glovo aposta per un model mixt, amb uns dos mil repartidors assalariats i la resta, uns vuit mil, seguiran sent autònoms, però segons la plataforma, disposaran d'una independència que abans no tenien.

Un model que Glovo qualifica d'inèdit, però que les autoritats laborals vigilaran d’aprop, com explica el secretari de Treball, Enric Vinaixa. L'altre gegant, UberEats, aposta per un sistema de flotes amb subcontractes, com el model de les VTC i Cabify, un model que des de Comissions Obreres, Carmen Juares, considera fraudulent.

Per la seva banda, Just Eat fa ús dels serveis d'Empreses de Treball Temporal per contractar repartidors, però ja ha començat a negociar amb UGT i CCOO el que seria el primer conveni Rider de l'Estat.

Serveis informatius Ràdio 4
Más opciones