Tot conductor està ben acostumat als radars de velocitat a la via pública, però en un futur pròxim també haurem de conviure amb els radars de soroll, que mesuren els decibels dels vehicles per reduir la contaminació acústica. Ciutats com Londres i París ja els proven i Barcelona estudia els resultats d'aquestes proves per instaurar-los a la capital catalana.
El trànsit és l'origen del 80% de la contaminació acústica a una ciutat com Barcelona, i tot i fer controls a la via pública per mesurar la intensitat del so que desprèn cada vehicle, a la pràctica és molt fàcil que els exemplars més sorollosos escapin dels agents, amb la consegüent molèstia per als veïns.
Per reduir aquest tipus de contaminació ciutats com Londres i París han provat els anomenats radars acústics. El consistori barceloní estudia la seva implantació en el futur i està molt pendent dels resultats d'aquestes experiències.
Són uns radars equipats amb micròfons i sonòmetres, que mesuren els decibels del vehicle en qüestió, amb una càmera capta la matrícula, i com si es tractés d'un radar de velocitat, si se sobrepassa el màxim legal de decibels, tramita directament la multa al conductor, en aquest cas no per excés de velocitat sinó de soroll.