El sector de la joguina viu una bona recuperació i supera ja les xifres de prepandèmia, tant en vendes com en exportacions.
Les empreses dedicades a la fabricació i comercialització de joguines recuperen l'ànim. A poc per tancar la campanya de Nadal ja ha superat les xifres de vendes i exportacions d'abans de la pandèmia. Enguany, quan els jocs de taula han experimentat una revifada arran del confinament, l'estrella tornen a ser les nines.
Abans de poder comptabilitzar el final del mes de desembre i la primera setmana de gener, el sector de les joguines ja supera en un 9 % les vendes de 2019 i en un 13 % les exportacions. Unes xifres que el president de l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines, José Antonio Pastor, rep amb cautela davant l'impacte que pugui tenir encara la sisena onada.
El sector ha superat els problemes en la cadena de subministrament i l'encariment de costos com l'energia amb una reducció dels marges de benefici. En la campanya de 2021, les joguines estrella tornen a ser les nines, ocupen cinc dels deu primers llocs del rànquing, però també les figures d'acció, els jocs de construcció i els de taula, que han patit una revifada arran del canvi d'hàbits que ha suposat el confinament.
El de les joguines és un sector on el 40 % de les vendes són en línia, que agrupa unes 200 empreses, la meitat ubicades a la Comunitat Valenciana i que dona feina directa a uns cinc mil treballadors | Climent Sabater