Unes obres que han de permetre en 2028 tenir en servei tota la infraestructura, que comptarà amb 11 estacions noves i que serà la línia de metro més llarga d'Europa.
Després de deu anys amb les obres aturades arran de la crisi financera, aquest mes de juny s'han reprès els treballs del tram central de la línia 9 del metro. Unes obres que han de permetre en 2028 tenir en servei tota la infraestructura, que serà la línia de metro més llarga d'Europa.
El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha visitat avui els treballs i ha explicat tots els detalls de l'obra. La tuneladora, que ha de foradar els 4 quilòmetres de túnel que encara queden per fer treballar des de l'1 de juny, en aquest temps ha fet 100 metres de túnel i avança a raó d'uns 200 metres cada mes. Això vol dir que el desembre de 2024 haurà acabat de foradar els 4 quilòmetres que hi ha entre les estacions de Manuel Girona i Lesseps.
No serà, però, fins al 2027 que s'acabi tota l'obra, que inclou el túnel i les 11 estacions que hi haurà entre els dos trams existents, és a dir, en els 9 quilòmetres que uniran els dos ramals actuals de la línia, entre Zona Universitària i la Sagrera, segons Puigneró.
Una obra gegantina, que és la més important que actualment porta a terme la Generalitat, amb un pressupost que frega els 1.000 milions d'euros. Permetrà passar dels 23 milions de validacions actuals de l'L9 als 113 milions | Climent Sabater