Seat deixa enrere dos anys de pèrdues i torna als beneficis amb uns guanys el 2022 de 68 milions d'euros.
Els bons resultats de 2022 garanteixen els plans de futur del grup per electrificar la planta de Martorell, tot i que es qüestiona obertament el rol que ha de tenir SEAT a Volkswagen.
L'aposta de futur, segons reconeix el mateix president de Seat, Wayne Griffiths, és Cupra, la marca que aplega els models elèctrics. També és la que ha impulsat la facturació amb l'augment de vendes dels seus models. D'aquí que Griffith parli obertament de centrar l'activitat de Seat en l'electromobilitat per al públic més jove.
Malgrat la incertesa sobre el futur de Seat, l'electrificació de la planta de Martorell es garanteix amb l'adjudicació per part de Volkswagen de l'utilitari elèctric petit del grup a partir de 2025. A mitjà termini, Martorell ha de produir mig milió de vehicles endollables l'any.
Un futur amb grans expectatives, segons el president de Seat, després que la marca ha deixat enrere els números vermells dels darrers dos anys, i el 2022, ha tingut uns guanys de 68 milions d'euros amb la segona millor facturació de la història, tot i una davallada de les vendes del 13% | INFORMA: Climent Sabater