Serveis informatius Ràdio 4   El síndic de greuges rep 200 queixes per manca d'inclusió, malgrat duplicar els recursos destinats els últims cinc anys 27/01/2025 01:27

Segons la síndica de greuges cal posar el focus en l'etapa postobligatóra i el el Batxillerat a on només hi accedeix la meitat de l’alumnat amb necessitats especials. 

Tot i que els últims cinc anys s’han duplicat els recursos destinats a la inclusió dels alumnes amb necessitats especials al sistema educatiu ordinari, encara són del tot insuficients. Així ho constata l’informe presentat avui pel síndic de greuges, que ha rebut aquest any unes 200 queixes relacionades amb la manca d’inclusió a les escoles.

L’alumnat amb necessitats especials escolaritzat al sistema educatiu ordinari ha passat dels 23.000 als 38.000 en 5 anys, el que representa gairebé el 4% de l’alumnat total. Un increment que s’explica en bona part per la millora de la detecció, segons l’informe. Entre altres mesures, assenyala que cal incrementar el suport als docents dins de les aules per part de professionals especialitzats. Segons la síndica, Esther Gimenez Salinas, també cal un especial esforç a l’etapa postobligatòria, on segons l’informe només accedeix la meitat de l’alumnat amb necessitats especials.

Al cas del Batxillerat, l’alumnat amb necessitats especials només representa un 0,7% del total. Un altre aspecte amb molt marge de millora segons l’informe és la necessitat de dotar amb més recursos els centres amb més complexitat socioeconòmica, ja que a més també tenen més alumnat amb necessitats especials, prop del 5%, gairebé el doble que els de baixa complexitat. Informa: Lourdes Gata.

Serveis informatius Ràdio 4
Más opciones