Serveis informatius Ràdio 4   El Telèfon de l'Esperança oferira atenció a través de Whatsapp 13/10/2021 01:37

La Fundació Ajuda i Esperança considera que és una "eina que anirà al cor de la població que tant ho necessita"

El Telèfon de l'Esperança i el de Prevenció del Suïcidi oferiran atenció a través de Whatsapp per acostar-se als joves. Així ho ha explicat la directora de la Fundació Ajuda i Esperança, Esperança Esteve, en la seva compareixença a la comissió d'Afers Socials al Parlament. L'entitat ja ha fet algunes proves amb aquest tipus de servei i té previst posar-lo en marxa amb 90 voluntaris.

La Fundació Ajuda i Esperança també treballa per ampliar l'oferta d'idiomes amb què atenen als usuaris. Així, a finals d'aquest any ja s'oferirà atenció en anglès i àrab. Més tard s'incorporarà el xinès i l'urdú.

Tot plegat està justificat per l'augment de trucades des de la irrupció de la pandèmia de la covid-19, segons Esteve. La directora de la Fundació Ajuda i Esperança ha explicat que durant el 2020 s'han atès 55.000 usuaris, majoritàriament de dones (un 63% del total) entre els 45 i els 65 anys. Pel que fa a les problemàtiques que expressen els usuaris, principalment estan relacionades amb la salut mental i emocional i la soledat no desitjada. Pel que fa a trucades directament relacionades amb el suïcidi, gairebé han estat 7.000 i la gran part d'usuaris joves.

Sobre els voluntaris, Esteve ha detallat que la pandèmia "ha precipitat" processos com la digitalització del servei. Això ha permès que s'augmenti el número de voluntaris fins als més de 300 i la mitjana d'edat d'aquests ha baixat. La majoria compten amb estudis superiors. La mitjana de tremps de les trucades és de mitja hora, si bé la més curta és de 7 minuts i la més llarga de 3 hores.

Malgrat el Telèfon de l'Esperança i el de Prevenció el Suïcidi compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, Esteve ha assegurat que més de la meitat de trucades que reben són de fora d'aquesta capital. En aquest sentit, la directora de la fundació ha posat de manifest la necessitat d'una "estratègia acordada" entre el govern d'Espanya, la Generalitat i els municipis. "Cal crear plantejaments comuns que siguin bons per la persona", ha reiterat Esteve. En aquest sentit ha assegurat que una solució seria posar en marxa un telèfon comú per tota Espanya per tal de donar resposta a temes que "preocupen especialment", com ara el suïcidi | Nuria Alcalà

Serveis informatius Ràdio 4
Más opciones