Enlaces accesibilidad
Informe RACC

L'Arrabassada entre Barcelona i Sant Cugat, de nou el tram més negre

  • Els motoristes concentren la meitat dels accidents a tota la xarxa viaria
  • El 30% de les carreteres de Catalunya mantenen un risc alt o molt alt

Per
L'Arrabassada torna a ser el tram amb més risc d'accident

La carretera de l'Arrabassada entre Sant Cugat i Barcelona recupera enguany el primer lloc a la llista de trams amb més risc de patir un accident, segons l'estudi Eurorrap, del RACC. El 80 per cent dels sinistres en aquest via estan protagonitzats per motos, un col·lectiu que preocupa especialment per la seva alta sinistralitat a la resta de xarxa.

I es que els motoristes concentren quasi la meitat d'accidents de tota la xarxa viària catalana,  però només representen el 5 per cent de la mobilitat. Sinistralitat que té lloc sobretot als accessos metropolitans i les rutes de cap de setmana.

El 30% de les carreteres de Catalunya mantenen un risc alt o molt alt d'accident greu o mortal i l'Arrabassada és la que té un índex de risc més elevat. En el cas de l’Arrabassada, la Generalitat hi preveu obres de millora, amb un separador central, element que inclourà en 500 quilòmetres de xarxa els propers dos anys.

Els accidents greus i mortals augmenten un 0’4%

En el trienni 2017-2019, la mobilitat ha augmentat un 1,8% i la mitjana d'accidents greus i mortals un 0,4%, variacions que fan baixar un 1,3% el risc de patir un accident greu o mortal al global de les carreteres analitzades, que sumen uns 6.300 km. L'estudi també indica que en les carreteres convencionals amb un sol carril per sentit el risc és quatre vegades més gran que en autopistes i alerta que els accidents en moto han augmentat un 45% des del 2013 fins a un total de 2.269 l'any 2019.

Els accidents que han provocat morts o ferits greus han augmentat un 16% el darrer any, fins arribar als 317. Entre el 2017 i el 2019, en el 43% de tots els accidents amb morts o ferits greus hi ha estat involucrada com a mínim una moto o un ciclomotor, una proporció molt elevada, ja que només representen el 5% de la mobilitat global en carretera.

Radio

anterior siguiente