El fenomen Privalia, aquesta setmana a "Tinc una idea"
- També descobrim un aperitiu de fruita liofilitzada i els consells de l'inversor Paco López per buscar feina
"Tinc una idea" és un programa dirigit per Miquel Peraltat, que recull el testimoni de persones emprenedores.
Al programa "Tinc una idea" entrevistem els fundadors de Privalia, José Manuel Villanueva i Lucas Carné, uns pioners en vendre roba de marca a bon preu per Internet. També coneixem Casual Fruit els creadors d'un aperitiu nou, de fruita liofilitzada, i Paco López, un inversor d’èxit i editor de Libros de Cabecera que ens dona alguns consells per buscar feina.
José Manuel Villanueva i Lucas Carné van fundar Privalia fa 6 anys, van ser uns pioners i ara són líders al mercat de venda de roba de marca per Internet. Van començar en un petit despatx al Portal de l'Angel de Barcelona i ara ocupen una gran nau al districte 22@ de Barcelona. En aquest temps s'han expandit a Itàlia, Brasil i Mèxic, entre d'altres països. Al reportatge ens expliquen la seva experiència vital i empresarial: "Al seu dia vam veure que no hi havia empreses de roba de marca a Internet i vam decidir de crear-ne una i apostar-hi". "És molt important la cultura dels valors i de l'esforç, i també la internacionalització".
En la secció Projectes coneixem Casual Fruit una empresa de nova creació que ha sabut crear un nou aperitiu basat en fruita liofilitzada en tres sabors: poma, pinya i fruita del bosc. La gestió la fan dos emprenedors de Barcelona i la produeixen en una fàbrica de Badajoz. Entrevistem tots els protagonistes, que ens expliquen com van crear l'empresa i el producte i quines característiques té. A més, hem visitat un mercat municipal de Barcelona i un cafè de moda on venen aquesta fruita liofilitzada.
També parlem amb Paco López, un inversor d'èxit, editor de Libros de Cabecera i autor del llibre "La empresa, explicada de forma senzilla", que ens donarà alguns consells a l'hora de buscar feina.