Barcelona, escenari de l'anunci de La Grossa de Nadal
- L'espot es va gravar entre el 18 i el 27 d'octubre, "en temps rècord tenint en compte la seva envergadura", diu l'agència
- Troba el teu número favorit de la Loteria de Nadal i sabràs on el pots comprar
Una atmosfera hivernal molt acurada, uns personatges descrits a la perfecció, missatges carregats de valors embolicats en una forta emotivitat. Recursos narratius que fan que cada anunci de la Loteria de Nadal sigui un record gairebé inesborrable que roman durant totes les festes nadalenques.
El nou anunci de la Loteria de Nadal 2020 ha recreat episodis concrets de la realitat de la societat espanyola en diferents moments de la història. Aquest treball ha requerit d'un procés de producció que exigia una investigació detallada per aconseguir reflectir a la perfecció els detalls de cada època que recorre l'anunci.
Des de l'agència responsable de la seva realització, Contrapunt BBDO, que ja va dur a terme també les campanyes dels dos últims anys, afirmen a RTVE que ha estat una producció molt interessant pel que fa a la documentació. "És un punt clau de la campanya d'aquest any per la recreació de dècades passades", asseguren.
Segons l'agència, l'equip d'art, vestuari i perruqueria, "van fer un gran treball per aconseguir l'ambientació precisa per a les diferents dècades". Afegeixen que "la minuciositat de la seva tasca es va centrar en tota mena de detalls de les escenes, des del paper dels dècims, fins l'estilisme dels personatges ".
Cinc dies de rodatge
L'espot s'ha rodat en diversos llocs, però la gran majoria corresponen a Barcelona i rodalies. Dins de la Ciutat Comtal, l'enregistrament s'ha realitzat concretament als carrers de Via Laietana i la Plaça Reial. Des de l'agència reconeixen que la recerca de localitzacions, en un context marcat pel coronavirus, no va ser fàcil. "Moltes ubicacions són privades i actualment prefereixen no acollir rodatges", matisen des de l'agència. Per a l'última seqüència de l'anunci en què apareixen dues veïnes, des Contrapunt BBDO recorden que "vam veure més de 60 localitzacions diferents" i "els requeriments per poder rodar sempre amb les mesures de seguretat necessàries, amb distància entre les portes de les veïnes, complicar especialment la recerca ", precisen.
L'anunci es va gravar entre el 18 i el 27 d'octubre, "en tan sols cinc dies i en un temps rècord tenint en compte la seva envergadura" apunten des de l'agència de publicitat.
Tot el rodatge va ser presencial i la fase de preproducció va ser la més complexa, ja que comptava amb "moltes parts de l'procés amb connexions virtuals" i un equip tècnic i artístic molt nombrós "ja que en algunes jornades vam requerir de la participació de bastants actors de figuració ".
Un tren de vapor original
Per a la primera escena de l'anunci en què veiem un pare acomiadant del seu fill i li lliura un dècim de loteria en els anys 40, es va utilitzar un tren de vapor original de principis de segle XX.
Per una altra de les escenes rodada a Barcelona "fem servir un autobús original de dos pisos de 1949, que va ser restaurat recentment, així com diversos vehicles originals de l'època", relaten des de l'agència.
Un altre exemple de la tasca d'ambientació van ser els deu establiments ubicats a Barcelona a peu de carrer, que l'equip va convertir en comerços originals de l'època.
Per una altra escena, la de la fàbrica, en la qual un emigrant espanyol es recorda de la seva família, es van construir totes les taules reproduint les d'una fàbrica de màquines d'escriure d'Alemanya. Per assolir aquest grau de detall "comptem amb un col·leccionista i expert de màquines mecanogràfiques que ens va facilitar les màquines d'escriure autèntiques i originals de l'època", han apuntat els creatius.
Més de 400 actors i actrius es van presentar a l'càsting i la majoria de les audicions es van realitzar de forma remota.