Norwegian tanca la base intercontinental del Prat i no volarà a destinacions de llarg radi
- La companyia centrarà el seu negoci principal en els països nòrdics i algunes destinacions europees
- Simplifica la seva estructura per centrar-se en vols de curt radi
- Norwegian té 485 treballadors al Prat contractats per una empresa que fa unes setmanes va entrar en preconcurs de creditors
El consell d'administració de l'aerolínia de baix cost Norwegian ha aprovat tancar el negoci de llarg radi que afectarà a la base intercontinental que té, des de 2017, a l'aeroport del Prat i, per tant, deixarà de volar a Nova York, Los Ángeles, San Franciso, Miami o Chicago. La companyia ja va eliminar al 2019 el llarg radi des de Madrid i va reduir la seva operativa dins del pla de reestructuració previ a la pandèmia.
Nova estructura i més simplificada
L'empresa ha presentat una nova estructura més simplificada que centrarà el seu negoci principal en els països nòrdics i algunes destinacions europees. El nou pla de Norwegian contempla atendre aquests mercats amb una cinquantena d'avions de passadís únic enguany i incrementar el nombre fins a 70 avions pel 2022.
La companyia ha pres aquesta decisió com a part del nou pla de supervivència o reconstrucció que presentarà davant l'administració concursal d'Irlanda, a la que es va acollir a finals de l'any passat després que el govern de Noruega, amb el que torna a negociar per si torna a entrar en el seu capital, es negués a donar-li un nou rescat.
Delicada situació financera
L'objectiu principal es fer front a la seva delicada situació financera i reduir el seu deute de 1.934 milions d'euros i obtenir entre 4.000 i 5.000 milions de nou capital, a partir de la combinació d'una emissió de drets als accionistes actuals, una col·locació privada o un instrument híbrid. L'agost de l'any passat, Norwegian va comunicar que no tindria liquiditat en el primer trimestre de 2021 si no rebia una injecció econòmica.
La decisió de Norwegian, que persegueix evitar la fallida de tot el grup, implica l'eliminació d'almenys 2.160 llocs de treball. La companyia té uns 485 treballadors que prestaven servei per als vols de llarg radi des de l'aeroport del Part contractats per una empresa que fa unes setmanes va entrar en preconcurs de creditors. La companyia congela la seva operativa de llarg radi per les restriccions de viatges i les diferents recomanacions governamentals dels països europeus, que continuen afectant la demanda dels vols de llarg radi que opera la flota de Boeing 787 Dreamliner.