Enlaces accesibilidad

Seat acorda un ERTO que afectarà un màxim de 550 treballadors al dia fins al juny

  • L’expedient serà voluntari i l’empresa complementarà l’atur amb fins al 80% del sou
  • La restricció del subministrament de semiconductors a tot el món obliga a parar
  • Els sindicats acorden també que no hi hagi producció a cap de les línies durant 20 dies

Per
Seat acorda amb els sindicats un ERTO per la manca de semiconductors
Seat acorda amb els sindicats un ERTO per la manca de semiconductors
Seat acorda l'ERTO per un màxim de 550 treballadors fins a juny | Climent Sabater

La direcció de Seat i els sindicats han acordat un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que enviarà a casa 550 treballadors al dia durant cinc mesos, fins el 30 de juny. L’expedient afecta concretament a 400 persones de la planta de Martorell i 150 del centre de Zona Franca.

A més, es preveu tancar totalment entre 20 i 30 dies aquestes dues plantes i el centre de components del Prat. La mesura en aquest cas si deixarà quasi tota la plantilla, 12 mil treballadors, a casa. L’expedient no afectarà en termes de personal, però, a la divisió de Seat Components, encara que si que deixarà de produir durant 30 dies.

L'empresa complementarà l'atur dels afectats fins al 80% de sou

L’ERTO és per causes organitzatives i productives arran dels problemes de subministrament de components per la manca d’estoc de semiconductors a escala mundial. . En tot cas l’acord preveu que l’expedient sigui voluntari i l’empresa completarà la prestació per desocupació dels afectats amb fins al 80% del salari i oferirà la possibilitat de fer cursos de manteniment amb el 100% de la remuneració.Seat preveu recuperar al llarg de tot l’any el volum de producció de vehicles que no es puguin fer durant aquetes setmanes i confia a no haver d’aplicar l’ERTO en tota la seva extensió a l’espera que millorin els subministraments.

Afectada la línia del León i el Formentor

Els treballadors afectats de la planta de Martorell pertanyen a la línia 2, encarregada de la fabricació del SEAT León i SEAT Formentor. Aquesta reduirà el ritme de producció de tres a dos torns per la falta de semiconductors. Una part dels treballadors d'aquesta línia cobrirà l'increment de la línia 1 a tres torns a ple rendiment per l'èxit comercial del SEAT Ibiza i el SEAT Arona, mentre que la resta formarà part de l'expedient.

Els sindicats qualifiquen l'acord de positiu

CCOO ha qualificat a través d’un comunicat l’acord de positiu tot i que coincideix amb UGT que els hauria agradat poder reduir encara més l’impacte negatiu sobre la plantilla. La CGT s’ha desmarcat de l’acord tot i que els sindicats han negociat amb l’empresa un pla social amb complements a la prestació de desocupació de fins al 90% per millorar la retribució dels empleats, així com la garantia del cobrament íntegre de les quatre pagues extraordinàries o el gaudi de les vacances.