Desapareixen el 60% de les parades d'autobús de la Ronda Universitat
- Aquest dilluns s'eliminen d'aquest cèntric carrer 11 de les 15 línies d'autobusos operatives
- Només quedaran les línies exprés del Maresme i de Castelldefels
- Amb aquest canvi es busca fer les voreres més amples i guanyar espai verd
El canvi d'ubicació de les terminals d'11 de les 15 línies de bus regulars que tenen l'inici i el final en la ronda Universitat és efectiu a partir d'aquest dilluns. En concret, són les línies de Lleida-Berga-Puigcerdà, Olesa-Manresa, Castelldefels-Port Ginesta, les del Maresme que no són exprés i les del Garraf. Les parades es traslladen a les estacions d'autobusos existents o en àmbits de menys afectació. Amb aquesta intervenció es reduiran prop del 60% de les expedicions que hi ha en aquest espai.
Aquesta mesura és fruit de l'acord entre l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana i té l'objectiu de "fer més eficients les línies", oferir una millor experiència de viatge als usuaris i minimitzar l'impacte de l'estacionament d'autobusos en els àmbits centrals de la ciutat.
Línia Lleida, Berga i Puigcerdà
En concret la Línia Lleida, Berga i Puigcerdà es trasllada des de la ronda de la Universitat a l'Estació del Nord amb parades de pas a passeig de Gràcia i a Gran Via.
Línia Olesa-Manresa
Les línies Olesa-Manresa es traslladen de ronda de la Universitat a plaça Maria Cristina, amb parada de pas a Gran Via.
Línia Castelldefels-Port Ginesta
La línia Castelldefels-Port Ginesta canvia de ronda de la Universitat a l'estació de Sants.
Línies Maresme no exprés i Garraf
Les línies Maresme no exprés i les del Garraf s'aturaran a la Gran Via.
Quines queden?
A la Ronda Universitat només quedaran les línies exprés del Maresme, i de Castelldefels tot i que mentre durin les obres de remodelació d'aquesta via s'aturaran a Plaça Catalunya i Plaça Universitat.
Remodelació de la Ronda Universitat
Les terminals d'autobusos que hi havia fins ara a la Ronda Universitat rebien 400 operacions amb 8.000 usuaris diaris. El canvi en les parades es fa per la remodelació de la Ronda Universitat que redueix de 4 a 2 els carrils de trànsit actuals per fer les voreres més amples i guanyar espai verd.