Acaba la segona edició 100% digital de la 080 Barcelona Fashion
- L'última jornada ha comptat amb les col·leccions de Is Coming, Otrura i la marca emmergent Paraiso
- 'Undress your mind' ha estat l'eslògan de la 27 edició d'un festival que ha apostat pel disseny català
- La Pedrera s'ha convertit en l'escenari de les presentacions de les col·leccions
Repunt final de la 080 Barcelona Fashion. Aquest dijous ha estat l'última jornada del saló de moda que s'ha conclòs amb firmes com Is Coming, Otrura i la marca emergent Paraiso. També ha tingut lloc un breu discurs de cloenda a càrrec de Muntsa Vilalta, directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda.
Dimecres passat vam veure la col·lecció "Wake up World" de Custo Barcelona, amb dessuadores de colors llampants, i també la firma Eiko Ai, amb peces vaporoses i estampats florals.
Majoria absoluta de dissenyadores
En totes les passarel·les del món, inclosa la de Barcelona, la majoria de dones participants són models, mentre ells pensen en com vestir-les. Però la presència cada vegada major de dones creatives en el sector ha portat al fet que aquesta segona jornada de la 080 Barcelona Fashion Connect tingués majoria absoluta de dissenyadores. L'escenari de la setmana catalana de la moda ha comptat amb un total de 22 dissenyadors i marques.
Carles Gràcia, de la històrica signatura de punt Escorpion, s'ha quedat només enfront del planter de dissenyadores i directores creatives de la resta de propostes de dimarts a la Pedrera: Txell Miras, I_Com (de Yolanda Pérez) i les debutants Paola Molet i Paloma Wool.
'Undress your mind'
El 080 Barcelona Fashion Connect, que va començar dilluns passat, ha celebrat la seva segona edició totalment digital. L'escenari de la setmana catalana de la moda ha tingut lloc a la Casa Milà-La Pedrera, des d'on s'han presentat les col·leccions d'un total de 22 dissenyadors i marques. Es tracta del certamen de moda que ha impulsat la Generalitat a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d'Empresa i Coneixement des de fa 27 anys. El seu eslògan d'enguany ha estat 'Undress your mind' i ha posat l'accent en la diversitat en el seu sentit més ampli.
El dissenyador barceloní Avellaneda ha estat l’encarregat d’inaugurar la passarel·la a la nova ubicació. Va presentar la col·lecció ‘La nuit éclairée’, amb la qual va voler recuperar la funció artesanal de la moda: “Envoltar-nos amb bellesa, alegria, diversió i escapisme”.
El va seguir Menchén Tomàs, amb la col·lecció ‘Duende’, dedicada a allò intangible, al talent i l’encant innats. Les creacions juguen amb els volums volàtils de faldilles i vestits llargs.
Per últim, la firma Eñaut va desfilar amb ‘LOGGING 4%‘, la quarta creació del dissenyador basc. Hi tracta el tema de la desforestació i l’explotació forestal.
Edició 100% digital
A causa de la pandèmia i les restriccions sanitàries, l'any passat no es va poder celebrar de manera presencial. Seguint l'estrella de l'edició anterior, 080 Barcelona Fashion ha adoptat el mateix format, per la qual cosa el públic ha pogut seguir l'emissió de tots els continguts a través de la web: Barcelona Fashion
El públic no sols ho pot seguir en directe, sinó que pot accedir a continguts audiovisuals en els quals els dissenyadors presentaran les seves creacions. Es poden trobar les diferents col·leccions dels dissenyadors i marques, així com els Designers Talks, entrevistes on els dissenyadors presenten la seva col·lecció i fonts d'inspiració.
En la secció 'Behind the scenes' el públic pot accedir a continguts de moda i a espais del 080 inèdits, com el càsting, el backstage i el making of de l'edició.
Aposta pel disseny català
Aquesta edició del certamen ha tingut com a principal objectiu mantenir l'aposta pel disseny de moda que es realitza a Catalunya i projectar-la a escala internacional amb la finalitat d'aconseguir noves audiències.