Enlaces accesibilidad
Campanya turística

La Generalitat dissenya un pla per recuperar la meitat de la facturació

  • El Govern destinarà 6,5 milions a la campanya “Catalunya: Un lloc fet a mida”
  • El conseller d’Empresa. Ramon Tremosa, aspira a recuperar 13 mil milions de facturació

Per
La Generalitat presenta la campanya per recuperar el turisme internacional

La Generalitat ha presentat un pla de reactivació del sector turístic, amb el que enguany preveu recuperar entre el 50 i el 60 per cent de la facturació de 2019, és a dir, uns 13 mil milions d'euros.

Catalunya vol recuperar la meitat de la facturació turística | Climent Sabater

Nova campanya dirigida a l’exterior

Una part del pla radica en la campanya, "Catalunya: Un lloc fet a mida", on el Govern invertirà 6,5 milions d'euros per captar de nou el turisme estranger. Està pensada per als mercats català i espanyol, francès, britànic, del Benelux i alemany, que posa l'accent en l'oferta variada de Catalunya i el medi natural.

L'anunci posa l'accent en les experiències i mostra llocs com Altafulla, el pantà de Sau, Torredembarra, els Pirineus, Barcelona, Port Aventura, Espinelves, el Circuit Barcelona-Catalunya i Canet de Mar, entre altres.

L'executiu recorda precisament que si bé en nombre de visitants representa la meitat de les estades, en ingressos suposa un 85 per cent dels 20 mil milions anuals que facturava el sector abans de la pandèmia.

Objectiu: recuperar 13 mil milions

L'objectiu enguany és arribar als 13 mil milions d'euros en facturació segons el conseller d'Empresa, Ramon Tremosa: “Creiem que és una estimació raonable recuperar entre 11 mil i 13 mil milions de despesa turística a finals d’any, sempre que es compleixi l’escenari d’una vacunació creixent per arribar a la immunitat de rebany en pocs mesos”.

L'altra pota del pla és l'assistència de l'Agència de Turisme de Catalunya a tot un seguit de congressos internacionals per captar visitants. Entre altres fires i esdeveniments del sector, Catalunya participarà així en Fitur (Madrid), B-Travel (Barcelona), ILTM Àsia-Pacífic (Singapur), World Travel Market (Londres) i ITB la Xina (Xangai), al mateix temps que es durà a terme una gira per Londres, París, Berlín i Madrid per a captar turistes en els principals mercats catalans.

Una pla que passa també perquè Europa aprovi el passaport sanitari. A banda, el Govern està ultimant un protocol per recuperar l'activitat de creuers, encara aturada del tot.