L' Ajuntament de Barcelona aposta per una alternativa sostenible a l'ampliació del Prat
- El consistori eleva a 33 milions de tones de CO2 la tercera pista
- Proposen millorar la connexió amb tren i amb els aeroports de Girona i Reus
- Els empresaris pressionen per l'ampliació del Prat
L'Ajuntament de Barcelona vol una solució sostenible per a l'ampliació de l'aeroport del Prat. En un informe sobre l'impacte de la futura infraestructura, han determinat que la millor solució és un model amb més presència ferroviària d'alta velocitat i amb una millor connexió amb els aeroports de Girona i Reus.
El consistori assegura que l'impacte de la creació d'una tercera pista suposaria l'emissió de fins a 33 milions de tones més de CO₂. Una altra de les conseqüències seria l'alt impacte negatiu en la biodiversitat de la zona com a la llacuna La Ricarda on s'hauria d'instal·lar la nova infraestructura. La tinent d'alcalde d'Ecologia, Janet Sanz, assegura que "cal una taula de diàleg" i que no es pot començar el hub "per la teulada" sense tenir en compte l'impacte ambiental del projecte.
Els empresaris defensen la tercera pista
Des d'AENA el seu president, Maurici Lucena, defensa l'ampliació i creu que tindria molts beneficis per a l'economia catalana. Els empresaris des del Cercle d'Economia també coincideixen en donar suport al projecte. En l'àmbit polític la tercera pista compta amb el suport del PSC que proposa compensar els espais protegits en altres zones.