Enlaces accesibilidad
Vaga de maquinistes

Compliment dels serveis mínims en la cinquena jornada de vaga a Renfe

  • Les aturades en aquesta jornada són parcials
  • Sindicats i empresa negocien per desencallar el conflicte

Per
Normalitat al servei de mínims pactat en el cinquè dia de vaga de Renfe
Normalitat al servei de mínims pactat en el cinquè dia de vaga de Renfe

Cinquena jornada de vaga dels maquinistes de Renfe amb el compliment dels serveis mínims pactats, tot i que comença a haver-hi trens parats i retards. Aquest dijous, sindicats i empresa negocien per desencallar el conflicte. Aquest dijous al matí, s'ha citat oficialment el comitè de vaga, tot i que ja s'havien produït reunions entre les parts. Les aturades són parcials i afecten diferents trams del dia: de les 7 a les 9 hores, de les 12 a les 16 hores, i de les 18 a les 22 hores. Els serveis essencials són d'un 85 % a Rodalies, un 72 % a l'AVE de llarga distància.

El sindicat Semaf se suma a les aturades a partir d'aquest migdia, la resta estaven convocades pel sindicat ferroviari. Tot això, després de quatre jornades de vagues, alguns parcials i d'altres de 24 hores, amb uns serveis mínims pactats que no es van complir per part dels maquinistes i que va derivar en retards, cancel·lacions i incidències durant les primeres jornades.

Aquesta situació d’alteracions i incidències en els últims dies ha fet que molts usuaris hagin buscat alternatives de mobilitat, per exemple, autobusos interurbans o la combinació de transport privat i públic.

Els usuaris busquen transport públic alternatiu al tren durant els dies de vaga de Renfe

Acusacions d'incompliments entre les parts

El conflicte ha derivat en un encreuament d'acusacions entre empresa i sindicats. El sindicat defensava que els treballadors no havien rebut les notificacions a temps, però l'empresa Renfe assegurava que ho havien fet a través de diferents canals.

La convocatòria de vaga a Renfe les mantenen els sindicats Semaf i SF per als dies 30 de setembre i 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d'octubre.