Enlaces accesibilidad
Consum de proximitat

Barcelona llança dues iniciatives per sacsejar el consum a les botigues de barri

  • Una iniciativa pretén convertir-se en l'''Amazon' local" de Barcelona
  • Bonus Consum regala 10 euros de descompte per cada 20 euros de compra

Per
Bonus consum i BCNMarket

"Ara com hi ha tants grans magatzems, les botigues de barri tenen menys feina", explica una de les compradores d'una botiga de barri de Barcelona, que també ha regentat una botiga de roba durant 28 anys. I això, és el que vol combatre l'Ajuntament de Barcelona per donar més protagonisme a les compres de proximitat a les botigues de barri. Ho farà amb dues iniciatives: el 'Bonusconsum' que arrenca aquest dilluns i el 'BCNMarket' que ja fa uns dies que s'ha posat en marxa.

Comprar com si fos per Amazon, però directament als comerços de Barcelona. Es tracta del BCNmarket, un portal propi de vendes per internet per oferir alternatives a les grans plataformes i fer-ho directament al comerç local de Barcelona. Arrenca amb 2.500 botigues de tota mena de productes, des de roba, aliments o viatges. Des de la pàgina web, els clients poden comprar directament els productes o bé encarregar-los i anar a recollir-los a la botiga física. Dues empreses de la ciutat, Tiendeo i Manzaning, han desenvolupat l'eina i facilitaran la distribució de les compres.

És una iniciativa de les associacions de comerciants de la capital catalanes agrupades en una nova entitat 'BarnaCom', que gestionarà la plataforma i que té el suport també d'entitats com Comertia, Pimec, Foment del Treball, Gremi de Restauració, Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i Gremi d’Hotels.

Una exigència de futur

Els comerciants consideren una necessitat la digitalització de les botigues, més encara després de la pandèmia, i calculen que podria facilitar "entre un 10 i 25% la facturació". El president de Barnacom, Salvador Vendrell, ha fet una crida als comerciants per "perdre la por i aprofitar l'ajuda que ofereix la tecnologia". Vendrell considera que part de la responsabilitat és dels botiguers: "Si no hi som, ja no podrem atribuir tots els mals dels nostres negocis a ningú més que nosaltres mateixos".

El nostre objectiu és que aquest sigui l’Amazon dels comerços de la ciutat

Per part de l'Ajuntament de Barcelona volen que sigui el líder de vendes electrònic. "El nostre objectiu és que aquest sigui l’Amazon dels comerços de la ciutat de Barcelona i que sigui líder com més aviat millor", explica el primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni.

Una bonificació de promoció

Per donar a conèixer la plataforma i promocionar el comerç de proximitat, l'ajuntament facilitarà a través d'aquesta web una bonificació de 20 euros dels quals els ciutadans només en pagaran 10 i els altres 10 els aportarà el consistori. A partir d'aquest dilluns, els ciutadans es podran descarregar des de la plataforma aquest 'Bonusconsum' per utilitzar-los als establiments adherits a la iniciativa en un termini de 15 dies.

Està bé, ara que venen les festes més que mai

La campanya, amb 280.000 bonificacions de promoció durarà fins al 31 de desembre i l'ajuntament destinarà 3 milions d'euros. "Està bé, ara que venen les festes més que mai", creu una de les compradores habituals de la merceria 'Perelló' oberta a Santa Andreu des de 1923.