El volum de les retencions s'acosta al nivell prepandèmia
Les cues a l'entrada de Barcelona han augmentat sobretot a les incorporacions de la C-58, B-23 i Rondes
El Servei Català de Trànsit alerta que existeix risc de col·lapse si es manté aquest nivell
- La solució per alleugerir el trànsit exigeix reforçar l’eficiència del transport públic
A mesura que la incidència de la pandèmia es va reduint, les persones tornen a recuperar els seus hàbits d’abans de la pandèmia. Algun dels llocs de treball que es van traslladar a la virtualitat per poder-se adaptar a les restriccions estan tornant a la presencialitat. Això suposa un increment del trànsit a les zones properes a Barcelona sobretot en les hores punta.
Zones amb major trànsit
El director del Servei Català de trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha assegurat aquest dimecres que les retencions més destacades es produeixen en hores punta en quatre vies, C-58, B-23 i les rondes, els punts més crítics en aquestes zones són les incorporacions i els trenats. Assegura que, durant els darrers dies, a les vuit del matí s’arriben a produir cues de fins a 10 quilòmetres, un volum superior al nivell d'abans de la pandèmia.
Importància del transport públic
Des del SCT es creu que la solució per alleugerir el trànsit exigeix reforçar l’eficiència del transport públic, ja que encara falta per recuperar-se un 30 % del servei en comparació amb el febrer del 2020. Per aconseguir-ho, Lamiel aposta per construir un carril BUS-VAO a la B-23. També considera que les autoritats de mobilitat haurien de promocionar el transport públic per tal de recuperar els passatgers perduts durant la pandèmia.
Controls d'alcoholèmia i millores del pla de seguretat
Les autoritats de Trànsit han detectat un augment del consum d'alcohol i drogues en alguns conductors després de la pandèmia, per això, una de les mesures que es vol implantar en els tres anys vinents és que els Mossos facin un control d'alcoholèmia d'ofici cada cop que aturin un vehicle per qualsevol raó.
Aquesta mesura la inclou el pla de seguretat viària 2021-2023, on també s'incorporen sistemes tecnològics de seguretat. És el cas de l'avisador de ciclistes que es començarà a instal·lar a túnels. El conductor veurà un senyal si hi ha un ciclista circulant-hi. Més endavant s'estendrà el sistema a tota la xarxa. Un altre és la cruïlla intel·ligent, mitjançant la qual el conductor que circula per la via principal rep un avís quan un vehicle s'incorpora per una via secundària. L'any que ve es farà una prova pilot a la C17 a Centelles.