Els comerciants pateixen per l'abastiment durant el 'Black Friday'
- Un de cada tres consumidors aprofitarà el ‘Black Friday’ per avançar les compres de Nadal
- Un 80% dels comerciants espera una campanya igual o millor que la del 2020
- Randstad estima que el ‘Black Friday’ i el ‘Cyber Monday’ generaran 7.000 llocs de treball
Els problemes per la crisi de subministrament no aturarà el Black Friday, la gran jornada de compres amb preus rebaixats a les portes de Nadal. No obstant això, quatre de cada deu comerciants reconeixen haver tingut problemes d’abastiment. D’aquests, un 40% apunten que les dificultats estaven relacionades amb les matèries primeres i el 60 % restant apunta a qüestions logístiques i de transport.
Un 34% dels consumidors avançarà les compres de Nadal
Els descomptes en el preu dels productes i la incertesa que genera la crisi en la cadena de subministrament han provocat que un 34% dels espanyols hagi decidit aprofitar la campanya del ‘Black Friday’ i ‘Cyber Monday’ per fer les compres de Nadal. No obstant això, un 27% dels enquestats per l’Associació d’Empreses de Fabricants i Distribuïdors (Aecoc) afirmen que mai han comprat durant aquesta campanya i tampoc tenen intenció de fer-ho aquest any perquè consideren que els descomptes són “insuficients”.
Més de la meitat dels enquestats ha assegurat que aprofitaran la campanya per comprar roba, calçat i accessoris. Altres productes que recull l'enquesta és que es vendran en gran quantitat són els articles d’informàtica, telefonia i electrodomèstics.
Ocupació a Catalunya durant el ‘Black Friday’
Molts empresaris contractaran personal per poder afrontar l’increment de la demanda que suposarà la campanya. Les previsions de Randstad apunten que ‘Black Friday’ i ‘Cyber Monday’ crearan 7.000 llocs de treball a Catalunya, principalment en els sectors del comerç i la logística. Aquesta xifra suposa un increment del 48,3 % respecte a l’any anterior a la pandèmia, el 2019.
Pel que fa al conjunt de l’Estat, s’estima que es contractaran a més de 43.000 persones, una xifra que no es produïa des de fa vint anys. Aquestes dades apunten que el comerç electrònic “s’està consolidant com a tendència de consum” i el sector de la logística “s’està mostrant com un dels més dinàmics en la recuperació econòmica”, ha afirmat el director de Randstad, Valentín Bote.
Previsió dels comerciants i empresaris
Un 80 % dels socis de la patronal Pimec preveu que la campanya del Black Friday d’enguany sigui igual o fins i tot més profitosa pels comerços respecte a l’edició de l’any anterior. Aquest pronòstic està relacionat amb el fet que més del 70% dels empresaris considera que el seu negoci continuarà en peu durant el 2022, l’any passat aquesta xifra no arribava a la meitat.