Enlaces accesibilidad
Alternativa a Nissan

El hub d'electromobilitat a la Zona Franca, més a prop

  • La Comissió de reindustrialització de Nissan dona llum verda al projecte.
  • Es manté l'opció de sumar al projecte la companyia belga Punch
  • L'acord arriba a només dos dies de la marxa definitiva de Barcelona del fabricant nipó

Per
Els sindicats de Nissan satisfets amb l'aposta pel hub d'electomovilitat

El futur dels terrenys de Nissan a Barcelona comença a prendre forma. A només dos dies per l'adeu definitiu del fabricant nipó, la taula de reindustrialització ha donat llum verda al hub d'electromobilitat liderat per QEV Technologies. Això a la reunió de la comissió s'han demanat una sèrie de concrecions, com quantitat de producció, ocupació, garanties de finançament i d'inversió.

Llum verda al hub de electromovilitat per Nissan de la Zona Franca | Climent Sabater

Aposta definitiva pel hub d'electromobilitat

Aquest grup d'empreses relacionades amb el vehicle elèctric es confirmen com la principal aposta per substituir Nissan als terrenys de Zona Franca després de la renúncia de la xinesa GWM. Al mateix temps, també s'ha decidit mantenir l'opció de complementar l'activitat en aquesta planta amb la proposta de la fabricant de camions elèctrics belga Punch.

Pel que fa al projecte per fer el manteniment de vehicles blindats militars del consorci Tess Defence ha quedat descartat. Així ho ha explicat aquest dimecres aquesta comissió de reindustrialització, formada per sindicats, administracions públiques i la direcció de Nissan, després d'haver-se dut a terme la quinzena reunió per a decidir el futur dels terrenys fins ara utilitzats per la multinacional nipona.

Altres opcions damunt la taula

En canvi, altres projectes damunt la taula, com el de Mecalux, de tipus industrial, o Merlin Propierties i Goodman, de caràcter logístic, són secundaris ara mateix, segons ha declarat a Ràdio 4, Miguel Ruiz del Comitè d'Empresa.

A més del decidit en relació amb la fàbrica de la Zona Franca, segueix "en una fase molt avançada, a l'espera de concretar els últims detalls de l'acord global", l'opció que QEV Technologies també s'instal·li en la planta de Sant Andreu de la Barca i que el fabricant de motos elèctriques Silence ocupi les instal·lacions de Montcada i Reixac, totes dues a la província de Barcelona

La Comissió de Reindustrialització no prendrà una decisió final fins ben entrat el nou any. De la plantilla de més de 2.000 treballadors només quedaran 200 per tasques de manteniment a partir de gener | Climent Sabater